Jak zostać perfekcyjną księżniczką z Eat Pretty?

eayqi2018.iobloggo.com

Zawsze wyglądają pięknie, zachwycają nieskazitelną cerą i pięknymi włosami. Sądzimy, że taki efekt jest dla nas niemal nieosiągalny. A może wystarczy wprowadzić kilka zmian do naszej diety i poświęcić kilka chwil dla samej siebie każdego dnia? O to kilka ciekawych rad.

newmyroyals

Każda z nas ma swoje słabości i ulubione rytuały, poranna kawa, fast-food raz na jakiś czas czy napoje gazowane. Niestety to jedne z największych wrogów pięknego wyglądu. Wprowadzenie nawet małych ograniczeń w diecie może zdziałać prawdziwe cuda. Jakiś czas temu dzięki wydawnictwu Znak trafiła do mnie książka "Eat Pretty - Jedź i bądź piękna", która wywołała u mnie ogromny szok i zmotywowała do wieku zmian w mojej diecie. Poniżej znajdziecie pare informacji i wskazówek z tej książki.



Podczas specjalnego wieczoru wspaniale wznieść toast kieliszkiem z procentami. Jednak wszystko z umiarem, nadmiar alkoholu może być nie tylko powodem wpadki na spotkaniu, ale również problemów z cerą, pomijając już nasze zdrowie. W trosce o te względu alkoholu od lata unikają królowa Letizia z Hiszpanii czy księżna Sofia ze Szwecji (Panie albo udają, że piją maczając usta w kieliszku z alkoholem bądź procentowy trunek mają zastąpiony sokiem). Alkohol zaburza równowagę hormonalną, stanowi obciążenie dla wątroby i oddziaływuje na dopływ krwi do skóry.  To prowadzi do starzenia się cery, albo rumienienia i pękania naczynek krwionośnych. Inny trunek namiętnie popijany każdego ranka -kawa. Co prawda pobudza, ale ma też kilka wad, po pierwsze zwiększa wydzielanie kortyzolu - hormonu stresu. Przyczynia się on do powstawania zmarszczek, czy odkładania tłuszczyku w talii, nie wspominając, że stajemy się niemal tykającymi bombami. Poza tym kofeina może zaburzać regenerujący sen, który stanowi jeden z najlepszych czynników dla dobrej kondycji naszej cery.

Księżniczka Victoria od lat jest na diecie bezglutenowej, nie wiadomo, czy cierpi na celiakię, czy po prostu troszczy się o swoją kondycję zdrowotną. Odstawienie glutenu, choć na początku można porównać do walki z nałogiem, przynosi znakomite efekty! Nie tylko przybywa nam energii i pozwala zachować świetną figurę, ale również poprawia się kondycja naszej skóry i zdrowie.

Niestety również cukier może mieć duży wpływ na nasz wygląd. Nie odkłada się tylko na naszej talii, ale przyczynia się do powstawania zmarszczek, plam wątrobowych, wyprysków, szarej cery i cellulitu. Wspaniale jest ulec zachciance na słodycze, pamiętajmy jednak, że cukier zabiera składniki odżywcze i wodę z naszego ciała oraz osłabia układ odpornościowy. Wrogami pięknego wyglądu jest również nabiał (który najczęściej zawiera antybiotyki i sztucznie dodane hormony, które powodują skok insuliny w organizmie, co prowadzi do wyskakiwania pryszczy), mięsa z hodowli przemysłowej (lub raczej "produkty mięsne", pochodzą od zwierząt faszerowanych antybiotykami hormonami i innymi substancjami mającymi fatalny wpływ na nasze zdrowie i kondycję skóry), napoje gazowane (po prostu kalorie w płynie), potrawy grillowane czy podawane zbyt długotrwałej obróbce termicznej (im bardziej podsmażone, podpieczone, tym mniej zawiera substancji odżywczych). Książę Edynburga słynie z zamiłowania do dań z grilla. W swojej rezydencji, kiedy zaszywa się w cichych zakątkach rozległych ogrodów i okolicznych lasów, zawsze w swoim Land Roverze ma węgiel bądź chociaż elektryczną patelnię.

rasmuswengkarlsen.dk/


Czy to oznacza, że mamy całkowicie zrezygnować z kawy, corocznego spotkania rodzinnego na grillu, czy coli w kinie? Oczywiście nie, ale warto ograniczyć spożywanie potraw i substancji, które szkodzą naszemu zdrowiu i pięknemu wyglądowi. A więc jak w sposób naturalny wspomóc swojej cerze?
Najlepiej zacząć od wprowadzenia do swojej diety węglowodanów, tłuszczy i białka. Dużo warzyw i owoców sezonowych, bezglutenowe ziarna czy rośliny strączkowe to wspaniałe źródła węglowodanów. Awokado, olej kokosowy, oliwa z oliwek, surowe orzechy i nasiona, to podstawowe źródła tłuszczy. Kiełki, jaja, czy surowe orzechy to świetne źródło białek.

Photo: Marlena Michalak, Swedish Princesses Blog











Czasami warto po prostu przyprawić danie, żeby zwiększyć jego wartości odżywcze. Pietruszka, tymianek, imbir, goździk i wielorakie świeże zioła i przyprawy to świetny sposób na zwiększenie "upiększającej mocy" naszego obiadu. Ponadto podczas zakupów warto zaopatrzyć się w cieciorkę (po prostu sekret czystej skóry), mleko migdałowe, grykę, ocet jabłkowy, olej kokosowy, oliwę z oliwek, orzechy, organiczny popcorn, sardynki czy soczewicę. Książę Walii, Karol jest fanem lubczyka, który kazał wychodować w Highgrove. Swojemu kucharzowi polecił nie marnować go podczas gotowania zup. Z całą pewnością od tego czasu książę nie ma problemów z nerkami, ponadto lubczyk działa moczopędnie, wiatropędnie, rozkurczowo i wykrztuśnie.

pinterest


Astrologiczna wiosna jest już z nami, chociaż pogoda zmienia się jak w kalejdoskopie. Tej wiosny zwróćmy uwagę przede wszystkim na cytrynę (detoks dzień w dzień), czosnek (zwalcza nie tylko przeziębienia ale i zmarszczki), fasolkę szparagową, groszek, karczochy, kokos, rabarbar, czy rzodkiewki, szpinak i truskawki. Może warto spróbować przygotować kremową tartę truskawkowo migdałową czy smoothie z cytryną, zgodnie z przepisem z Eat Pretty? Dzień najlepiej zacząć śladem księżniczki Madeleine, czyli szklanką ciepłej wody z cytryną. Po prostu wyciśnij sok z połowy cytryny do szklanki i zalej ciepłą wodą. Cytrynę można zamienić również na imbir czy kurkumę.

pinterest

W trosce o zdrowy kolor włosów i płaski brzuch warto zwrócić się ku ananasowi, zdrowie włosów wspomagają również banany, które wzmacniają także paznokcie i poprawiają nastrój (podobnie działa pietruszka, dynia zielona, maliny, ziemniaki czy burak liściowy). Brzoskwinie dbają o lśniącą cerę, a cynamon redukuje przebarwienia. Z kolei cykoria zmniejsza cienie pod oczami, a fasolka szparagowa, ogórki i jeżyny poprawiają elastyczność skóry. W tym momencie zaczynam zastanawiać się po co mi tyle kosmetyków i kremów?

photo: Marlena Michalak, Swedish Princesses Blog
|=***=|

Opróżnij szafę pełną chemicznych kosmetyków i zadbaj o to, co masz w lodówce.


Bo:
• zdrowe włosy to: orzech włoski, botwinka, kokos, maliny, pietruszka, seler
• płaski brzuch to: ananas, grejpfrut, karczochy, kiwi, szałwia
• piękna cera to: awokado, bataty, brzoskwinie, marchew
• doskonały nastrój to: pestki dyni, banany, cukinia, proso.

Jolene Hart na własnym przykładzie udowadnia, że prawdziwe piękno drzemie w każdej z nas. By zapomnieć o wahaniach wagi, przesuszonej skórze czy niedoskonałościach i rozbłysnąć pełnym blaskiem potrzebujesz tylko zdrowego, naturalnego pożywienia.

|=***=|

Członkinie rodzin królewskich zachwycają również pięknymi białymi zębami. Wizyta u stomatologa wiąże się z wydatkiem co najmniej kilkuset złotych. W domowych pieleszach możemy również skutecznie wybielić zęby, inwestując 2 złote w sodę oczyszczoną. Do tego potrzebne będą również truskawki, które należy rozgnieść  w pojemniczku i dodać do nich pół łyżeczki sody oczyszczonej. Następnie stworzoną mieszankę należy  nałożyć na zęby i pozostawić na pięć minut. Na zakończenie wystarczy wystarczy wyszczotkować zęby, a zabieg stosować raz na tydzień. Truskawki zawierają kwas jabłkowy, który oddziałuje na przebarwienia, podczas gdy soda oczyszczona usuwa je (podobne działanie do truskawek ma również cytryna). Jednak wszystko z umiarem, zbyt częste nakładanie takich mieszanek może niszczyć szkliwo. Innym, skutecznym sposobem, jest zmieszanie sody oczyszczonej z wodą utlenioną. Należy mieszać je, aż do powstania konsystencji pasty, a następnie szczotkować tym zęby przez 3 minuty, na koniec umyć zęby używając normalnej pasty.


8 komentarzy

  1. Wow świetny post!! Bardzo pouczający :) Tak dalej ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post dużo ciekawych rad ale obawiam się że nie uda mi się wprowadzić ich w życie niestety za bardzo kocham słodycze

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja jestem na dobrej drodze bo od ośmiu miesięcy po wizycie u dietetyczki bardzo zdrowo się odżywiam ale... nad tymi białymi zębami muszę popracować postanowiłam skorzystać z podpowiedzi z artykułu:)DW

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady, kilka z nich wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Maria Antonina18 marca 2017 21:37

    Dieta bezglutenowa wcale nie jest taka zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Wiele osób niepotrzebnie wyklucza gluten, bo taka jest moda

      Usuń
  6. Księżniczki bez photoshopa wcale nie są takie nieskazitelne

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe rady, warto z nich korzystać. Oczywiście dostosowując je do własnego samopoczucia.

    OdpowiedzUsuń